گلدونه

دانسته ها و تجاربم را با شما به اشتراک می گذارم

گلدونه

دانسته ها و تجاربم را با شما به اشتراک می گذارم

دانسته ها و تجاربم را با شما به اشتراک می گذارم

آخرین مطالب

پخت آسان برنج قهوه ای

چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۲:۳۶ ب.ظ

 

 

روز بخیر دوستان

من با تعریفهایی که از خواص برنج قهوه ای شنیدم بخصوص اینکه چاق کننده هم نیست. رژیم غذایی خانواده را بجای برنج سفید به سمت این برنج بردم. این برنج در اصل همون برنج سبوس داره که یک عملیات حرارتی روش انجام شده و سپس خشک شده است. دستوری که برای پختش براتون میارم برای برنج قهوه ایه که خشک باشد.

برای پختش بعد از اینکه برنج را چندبار با آب خوب شستید. برای هر پیمانه برنج یک و یک چهارم پیمانه آب در نظر بگیرید و درون قابلمه بریزید و کمی نمک و مخلوط کنید. بزارید روی حرارت زیاد جوش بیاد و سپس زیرش را کم کنید تا ریزجوش بزنه ولی قل زیاد نزنه، در قابلمه را هم بزارید بعد 25 تا سی دقیقه زیرش را خاموش کنید و بگذارید درب بسته ده دقیقه بموند. حالا درش را بردارید و با قاشق آرام بهم بزنید تا برنجها از هم باز بشه.

حالا می تونید بلافاصله مصرف کنید. 

من گاهی می زارم یک روز در یخچال بمونه و روز بعد پیاز، سیر، هویج، کرفس و فلفل دلمه ای که ریز خرد کردم را تفت می دهم. 

برنج قهوه ای پخته را می ریزم باهاش تفت می دهم در حدی که داغ بشه و کمی سس سویا با آب خیلی کم رقیق کرده و بهش اضافه می کنم. این شبیه برنج سرخ شده تایلندی است. البته توی این غذا فیله مرغ خرد و تفت داده شده و تخم مرغ همزده پخته شده هم هست. ولی کلا خوشمزه است. توصیه می کنم شما هم امتحان کنید.

  • گیتی خالقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی